Tasarruf Modu ile cihazının ekran parlaklığını optimum seviyeye düşürüp, daha az enerji harcar ve böylece enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz.

Bu alandan açıp kapatabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

1. Güneş enerji sistemleri ne kadar sürede kurulur?

Teklif, sözleşme, yasal izin süreçleri ve kurulum dahil olmak üzere, santraller 6-8 ay sürede işletime hazır hale gelir.

2. Proje nasıl hayata geçer ve ödeme yöntemleri nelerdir?

Güneş Enerjisi Santrallerinin kurulumu, Enerji Performansı Sözleşmeleri (EPS) ile işler. Enerjisa güneş enerjisi dönüşümü için gerekli yatırımın finansmanını karşılar veya yatırımın finansmanına ortak olur. Müşterilerimiz, elde edecekleri elektrik tasarrufunun bir kısmını aylık ödemelerle Enerjisa’ya öderler. Bu ödemeler her proje için ayrı hesaplanır ve EPS’de belirlenir.

3. Saha ziyareti yapılması gerekli midir?

Fizibilite çalışması için gerekli bilgilerin eksiksiz paylaşılması halinde, Enerjisa saha ziyaretine gerek duymadan da teklif sunabilir. Ancak bazı projeler için saha ziyareti gereklidir. Müşterimizin bizlerle paylaşacağı belgeler incelenip saha ziyareti yapılıp yapılmayacağına karar verilir.

4. Ürünlerin garantisi var mı?

Evet. Üreticilerin sunmuş olduğu garanti süreleri müşteriye yansıtılır. Güneş panellerinin marka, model ve ürün çeşidine göre garanti süreleri değişmektedir.

5. GES kurulumu gerçekleştikten sonra periyodik bakım gerekir mi?

Evet, güneş enerjisi santralleri sık bakım gerektirmese de dönemsel olarak bakım ve temizlik yapıldığında verim ve dayanıklılıkları artar. Enerjisa, Enerji Performansı Sözleşmesi süresince sistemin tüm bakımlarını üstlenir.

6. Güneş Enerjisi Santralinin çalışma dönemi ve kontrat süresi boyunca servis ve bakım masrafları kime aittir?

Enerjisa sözleşme süresince müşterilerine herhangi ek bir maliyet yansıtmadan servis ve bakım masraflarını üstlenir. Sözleşme sona erdikten sonra ise müşterilerimiz piyasada işletme ve bakım hizmeti veren dilediği bir firmayla çalışabilir.

7. Güneş Enerjisi Santrali kurulumu tamamlandıktan sonra sahada teknik elemana ihtiyaç var mıdır?

Kurulum sonrası sahada tam zamanlı bir teknisyene ihtiyaç yoktur. Ancak, Enerjisa kurduğu Güneş Enerjisi Sistemini uzaktan izler ve performansını sürekli takip eder. Ayrıca arıza olduğunda ve periyodik bakım için Enerjisa teknisyenleri ve bakım ekipleri tesisi ziyaret eder.

8. Proje için banka kredisi kullanılabilir mi, teşvik ya da hibe opsiyonları mevcut mu?

Enerji Performans Sözleşmeleri modelinde müşterilerimizin banka kredisi ya da başka finansman araçlarını kullanmalarına gerek yoktur. Müşterinin tercihine göre projenin yatırım maliyetinin tamamını veya bir kısmını Enerjisa üstlenir.

9. Lisanslı ya da lisanssız üretim opsiyonlarından hangisi ile süreci ilerletmeliyim, farklılıkları ve avantajları nelerdir?

Enerjisa Müşteri Çözümleri’nin önerisi lisanssız elektrik üretim santralleridir. Lisanslı elektrik üretim santralleri mevzuatı daha detaylı ve kurulum süreci uzundur. Ayrıca lisanslı elektrik üretim santralleri kurulum hakkı ancak devletin belirli dönemlerde ilan ettiği ihaleler ve yarışmalar vasıtasıyla gerçekleşir. Enerjisa, öncelikli olarak lisanssız elektrik üretim seçeneğini önerir.

10. Maksimum kaç kW/MW kurulum yapılabilir?

Lisanssız Üretim yönetmeliğine göre elektrik bağlantı anlaşmasındaki sözleşme gücü kurulum kapasitesinin üst limitini belirler. Enerjisa, kurulacak Güneş Enerjisi Santralinin kapasitesini ve gücünü saha çalışması sonucunda belirler. Çatının veya arazinin büyüklüğü de elektrik üretim kapasitesini etkileyen faktörlerdir.

11. Kurulan Güneş Enerjisi Santrali ne kadar üretim yapabilir?

Saha çalışması aşamasında kurulum yapılacak bölgeye, santral tasarımına, kurulum gücüne ve diğer faktörlere bağlı olarak üretim kapasitesi belirlenir. Tüm dünyada kabul gören simülasyon programları ile santralin üretim kapasitesi kurulum öncesi müşteriye tanıtılır.

12. İnşaat halinde bulunan bir yapıya kurulum gerçekleştirebilir miyiz?

Projelendirilecek binaya ait kalıcı bir elektrik aboneliği bulunması ve GES kurulumu planlanan alanın inşaasının tamamlanmasından sonra santral kurulumu yapılabilir.

13. Organize Sanayi Bölgelerinde faaliyet gösteren işletmelere de Güneş Enerjisi Santrali kurulabilir mi?

Evet, OSB'lere de Güneş Enerji Santrali kurulabilir.

14. Müşteri Lisanssız Güneş Enerjisi Santrali kurulumu sonrasında ‘Güneş Enerjisi Santrali’nden şebekeye elektrik vererek enerji satışı yapabilir mi?

Mevcut mevzuat kapsamında, aylık mahsuplaşma sonucunda üretilen enerji tüketilen enerjiden fazla ise, kullanılan ulusal aktif enerji tarifesi üzerinden satış yapılabilir.

15. Müşteri Güneş Enerjisi Santrali kurulumu sonrasında ‘Arazi Tipi Projeler’ için şebekeye elektrik vererek enerji satışı yapabilir mi?

Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliği’ne göre ‘Arazi Tipi Projelerde’ üretilen enerji aylık olarak mahsuplaştırılabilmekte, üretilen enerjinin fazlası şebekeye verilerek YEKDEM kapsamında değerlendirilebilmektedir.

1. Proje finansmanı nasıl sağlanıyor, ödeme seçeneklerim neler?

Enerjisa, Enerji Performansı Sözleşme Modeli (EPS) dahilinde öngörülen tasarruf üzerinden bir geri ödeme modeli oluşturur, siz de kontrat süresince elde edeceğiniz tasarruf üzerinden geri ödeme yapar ve maliyetsiz enerji verimliliği dönüşümünü sağlarsınız. Enerjisa, EPS modeli ile yenilenen veya verimli hale getirilen ekipmanınızın performansını garanti eder. Böylece performans garantili tasarruf sağlar.

2. Enerji Verimliliği Proje kapsamında değiştirilen parçalar ve yenilenen ekipmanlar için garanti mevcut mudur?

Enerjisa’nın Enerji Verimliliği Projeleri kapsamında değiştirdiği parçalar veya yenilenen ekipmanlar için garanti mevcuttur. Garanti süre ve kapsamları ekipmanın markası ve modeline bağlı olarak farklılık gösterir. Kazan, chiller, elektrik motoru gibi ekipmanların minimum 2 yıl garantisi vardır.

3. Projelerde kullanılacak ürün, ekipman ve markaları biz seçebilir miyiz?

Evet. Enerjisa, Enerji Verimliliği Projeleri için ürün ve marka önerilerinde bulunur. Ancak farklı bir marka tercih edilebilir ve bu markanın istenilen kalite ve performans standartlarını sağlaması şartıyla, tercih edilen marka ve ürünlerle proje hayata geçirilebilir.

4. Sözleşme süresi ne kadardır?

Enerjisa EPS kontratlarının maksimum süresi 10 yıldır. Kontrat süresi saha çalışması yapıldıktan sonra her projeye özel olarak belirlenir.

5. Saha çalışması sürecine nasıl başlanır?

Öncelikle Enerjisa’nın hazırladığı bilgi formunu doldurmanız gerekir. Eğer bilgi formunda belirlenen kriterler enerji verimliliği projesi için uygunsa Enerjisa uzmanları bir saha çalışması gerçekleştirir.

6. Enerji Verimliliği projelerine bakım hizmeti dahil mi?

Evet. Enerjisa EPS sözleşme süresi boyunca ücretsiz bakım hizmeti ve danışmalık verir.

7. Tesisim ile ilgili elimde mevcut bir envanter yok, Enerjisa’nın talep ettiği bilgileri temin edemiyorum. Bu durumda proje süreci nasıl ilerler?

Enerjisa ekiplerinin çalışma sürecini başlatabilmesi için bilgi formunu doldurmak ve formda istenilen tüm bilgileri vermek gerekmektedir.

8. Enerji Etüdü yapıyor musunuz?

Evet. Enerjisa, enerji verimliliği projelerinde öncelikle tesislerde ön inceleme yaparak başlar ve bir ön inceleme raporu hazırlar. Sonrasında, Enerjisa proje bazlı saha etüt/ölçüm çalışmaları gerçekleştirir.

9. VAP nedir? Müşteri VAP başvurusunu nasıl gerçekleştirebilir?

VAP ‘Verimlilik Artırıcı Proje’ olarak adlandırılır ve Enerji Bakanlığı'nın işletme projelerine sağladığı hibe destek programıdır. Hibe destek tutarı, proje bedelinin en fazla %30’u olarak belirlenmiştir. KDV hariç toplam yatırım bedeli en fazla 5 milyon Türk Lirası olan projelere verilir. Projede belirlenmiş yatırım bedeli en fazla 5.000.000 TL olan VAP’lar, %30 oranında yani en fazla 1.500.000 TL hibe olarak desteklenir.

10. Enerjisa VAP desteği almak için danışmalık veriyor mu?

Enerjisa VAP danışmalığı verir ve partner firmalarımız aracılığıyla başvuru sürecinde size yardımcı olur. VAP desteği alabilmenin ön koşulu enerji tüketiminizin 500 TEP’ten büyük olmasıdır.

1. Yeşil Enerji Sertifikasının diğer ürünlerden farkı nedir?

Yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak üretilen enerjinin satışıdır ve uluslararası alanda geçerlidir. Yeşil Enerji sertifikası almak için bir enerji dönüşümüne veya enerji yatırımına ihtiyaç yoktur. Süreç hızlı ve etkin işler

2. Enerjisa, Yeşil Enerji Sertifikası ile müşterilerine ne sunar?

Enerjisa, müşterilerine IREC raporu, İtfa Belgesi ve Tedarik Belgesi sunar. Aynı zamanda süreç boyu danışmanlık verir, elektrik tüketim analizi yapar ve süreci raporlar.

3. Yeşil enerji almam halinde elektrik şebekemde değişiklik olacak mı? Herhangi bir uygulama yapılacak mı?

Yeşil Enerji Sertifikası fiziki olarak herhangi bir uygulama gerekmez. Enerjisa elektrik tüketim analizini gerçekleştirir, istenilen sertifikaya (I-REC ve Gold Standard) bağlı olarak süreci yönetir ve hızlı bir şekilde projeyi sonuçlandırır.

4. Yeşil enerji aldığımda kullandığım enerjinin fiziki olarak yenilenebilir kaynaklardan geldiğini bilir miyiz?

Hayır, Yeşil Enerji Sertifikaları kullanılan elektriğin yenilenebilir kaynaktan gelmesini kapsamaz. Yeşil Enerji Sertifika programı, yenilenebilir enerji üreten santrallerin ürettiği enerjinin ‘yeşil hakkını’ almak, böylece kullanılan enerjinin tamamı veya bir kısmının yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlandığını uluslararası sertifika ile kanıtlamaktır.

5. Alacağımız Yeşil Enerji Sertifikasının kaynağını biz seçebiliyor muyuz?

Enerjisa müşterileri özellikle belirtmeleri halinde rüzgâr, güneş ve hidroelektrik enerjisi arasından hangisi veya hangilerinden sertifika temin etmek istediklerini seçebilirler.

6. Geçtiğimiz ay/yıl için Yeşil Enerji Sertifikası almak mümkün mü?

Piyasada geriye dönük kredi alımı yapılabildiği ölçüde geriye dönük veya geleceğe dönük sertifika işlemleri yapılabilir. Geçmiş tüketimler için sertifika almak mümkün olabilir.

1. Bir Kojenerasyon-Trijenerasyon sisteminde kurulabilecek maksimum güç nedir?

Maksimum kurulu güç, müşterinin sözleşme gücü ile sınırlıdır.

2. Şebeke elektrik kesintilerinden etkilenmeyecek miyim?

Kojenerasyonun tabi olduğu yönetmelik gereği, şebekedeki enerji kesintisiyle birlikte kojenerasyonun da devreden çıkması gerekebilmektedir.

3. Trijenerasyon kurulması durumunda kış mevsiminde de yüksek soğutma ihtiyacım olması gerekli mi?

Hayır, trijenerasyonda yaz ve kış dönemlerinde farklı işletme senaryoları mevcuttur. Kış mevsiminde tamamen ısıtma sağlanıp; yaz mevsiminde yüksek soğutma, düşük ısıtma sağlanabilir. Tüm sene boyunca dengeli ısıtma ve soğutma sağlanması da mümkündür. Enerjisa kojenerasyon çözümleri, müşterilerimizin ihtiyacına özel tasarım ve işletme seçenekleri sunar.

4. Bakım - işletme için uzman personele ihtiyaç duyacak mıyız?

Hayır. Sözleşme süresi boyunca, Enerjisa, bakım ve işletme için gerekli uzman personel desteğini sağlar.

5. Mevcut altyapı kaldırılacak mıdır?

Hayır. Kojenerasyon/trijenerasyon sistemleri işletmenin mevcut altyapısıyla entegre çalışır. Bu nedenle müşterinin mevcut ısıtma/soğutma altyapısına ilave bir işlem yapılmaz. Kısa süreli entegrasyon işlemleri dışında müşterinin enerjisinde bir kesilme veya son kullanım noktalarında bir tadilat işlemi yapılmaz.